Love for Food

In Floripa \\\ Toque Antigo

DSC_4024Every once in a while I stumble upon a treasure. A place here in Floripa that I instantly love and always keep in mind. Now that I use this new fancy pants blog to share the things I love with you, I will go back to all of them, take pictures and give some insights. The first one is the antiques shop Toque Antigo which is beautiful on the outside, but even more so on the inside. Filled with stunning items from the past decades and displayed in the prettiest way by its owner Niebert Witthinrich who was nice enough to chat with me for about and hour and a half. Make sure you stop by and look around a bit the next time you’re in Centro. /// De vez em quando eu me deparo com um tesouro. Um lugar aqui em Floripa que eu amo instantaneamente e de qual eu sempre me lembro. Agora que estou usando este blog fancy pants para compartilhar as coisas que eu amo, voltarei a todos eles para bater fotos e contar um pouco mais. O primeiro é o antiquário Toque Antigo, lindo do lado de fora e ainda mais lindo por dentro. Cheio de peças admiráveis de décadas passadas e apresentado de uma maneira linda pelo proprietário Niebert Witthinrich que foi muito gentil de bater papo comigo por uma hora e meia. Não deixe de parar ali e olhar um pouco na próxima vez que for ao centro. DSC_4030DSC_4031DSC_4058DSC_4071
DSC_4081DSC_4034DSC_4042Fun Fact about the white and gold cup: to prevent the mustache from getting wet while drinking, a porcelain piece was placed inside. That’s what I would call SWAG! /// Fato Curioso sobre a xícara branca com dourado: para evitar de molhar o bigode na hora de beber, foi colocado uma peça de porcelana dentro. Isso que eu chamaria de SWAG!

Toque Antigo Antiguidades
Rua Fernando Machado, 271Centro - Florianópolis
Tel. 48 - 3224 7225