Love for Food

les petites choses

Small things I currently love.

Candles, Lots of Candles - Since it gets darker earlier now, I've been lighting candles (some of them scented) in the evenings whenever I sit on the couch. They create such a nice and calming light and make me relaxed after stressful days. /// Velas, Muitas Velas - Como está escurecendo mais cedo agora, tenho acendido velas (algumas com cheiro) no fim do dia quando sentar no sofa. Elas criam uma luz suave a calmante e me relaxem após um dia estressante.

The Sound of Palm Leaves in the Wind - This always makes me feel, like I'm on vacation and laying by the pool. Probably because Germany is not known for their palm trees and I only ever heard it when we went to more southern places in Europe. Since in Brazil you'll find a palm tree on every corner, it's now a sound that's easy to come by. Needs only a hammock and a good book, am I right? /// O Som de Folhas de Palmeiras no Vento - Isso sempre me da a impressão que estou de férias e me imagino deitada do lado da piscina. Provavelmente porque a Alemanha não é famosa pelas suas palmeiras e só ouvia isso quando íamos para o sul da Europa. Mas como no Brasil tem uma palmeira em cada esquina, agora escuto esse som sempre. Falta só uma rede e um livro bom, não é?

Burgundy Lips - With temperatures getting lower, my lipstick turns darker. I like this more dramatic touch paired with a more basic outfits. /// Boca Burgundy - Com as temperaturas baixando, meu batom fica mais escuro. Gosto desse toque mais dramático combinado com looks mais básicos.Images via Pinterest